7 Ocak 2013 Pazartesi

Doktor kitap okuyor...

 Doktor Murat Kınıkoğlu, kalp ve iç hastalıklar uzmanıymış. Peki. Belli ki Kınıkoğlu okumayı, kendini geliştirmeyi de seven biri. Buna da peki. Ama orada durmuyor doktor bey, okuduğu kitaplar hakkında kısa kısa kanaatlerini, izlenimlerini de yazıyor. Bugün denk geldi, bir arkadaşım twitter'da paylaşınca gördüm, doktor mesela Kurt Vonnegut Jr'ın Galapagos'unu okumuş, hiç beğenmemiş. Beğenmemek de kelime mi, 'Yazar masa başında yazmış, saçma sapan bir şey' diyor.  Ama sanmayın ki Kınıkoğlu hiçbir kitabı beğenmiyor. Mesela beğendiği kitaplardan biri, John Fowles'un meşhur 'Fransız Teğmenin Kadını' romanı, onu çok beğenmiş. Benim en güldüğüm eleştirilerden birini, William Faulkner'ın en önemli romanlarından biri olan ve uzun zamandır Murat Belge çevirisiyle ülkemizde de satılan 'Döşeğimde Ölürken' için yazmış. İlginç bir kişilik. Son bir not: Bu blog yazısını yazdığımda fark etmemiştim, uyarı üzerine bakım, doktorun 'Opus magnum'u bence 'Çavdar Tarlasında Çocuklar' hakkında yazdıkları... 

1 yorum:

  1. İsmet Bey merhaba, kitap eleştirilerim hakkında yazdıklarınızı okudum. Satır aralarındaki "Zavallı doktor, sen kim kitap eleştirisi yapmak kim" havasını sezmemek mümkün değil. Alınmadım, canınız sağ olsun. Eleştirilerimi içimden geldiği, o ne der, bu ne der diye düşünmeden yazıyorum. "Büyük Abi" lerin sevdiği kitapları mutlaka ben de sevmeliyim, en azından sever görünmeliyim, yoksa kültürlü olduğum belli olmaz gibi bir endişem yok. Edebiyatın yabancısı değilim. Doğan Kitap'dan yayınlanan Bozkırın Efendisi isimli romanım üç baskı yaptı. Üç ay önce ikinci romanım yayınlandı (Ölmeden Önce-Oğlak Yayınları). Romanlarımı size yolluyorum. Beğeneceğinizden eminim. Belki hakkımda yazdığınız ikinci yazının başlığı "Doktor kitap da yazıyormuş" olur.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil