9 Mayıs 2014 Cuma

Apple, 'kulaklık şirketi' Beats'e 3.2 milyar doları neden veriyor?

Jimmy lovine (evet soyadı küçük harfle başlıyor) ve rapçi Dr. Dre Beats'i birlikte kurdu.
Beats bir kulaklık markası. Her futbolcuda her rengi olan bir pahalı kulaklık bu. Ben kişisel olarak pahalı ve ağıt Beats'ler yerine 'noise cancelling' özelliği bulunan Bose kullanıyorum ama başkalarının neden Beats kullandığını da anlayabiliyorum. Kulaklıklar sahiden iyi, ses kalitesi sahiden iyi.
Sabah yabancı gazete ve haber sitelerini tararken gördüm, Apple Beats'i satın almak üzereydi ve üstelik de 3.2 milyar dolar veriyordu şirkete.
Bir an durdum, kulaklık üreten bir şirkete bu kadar çok parayı neden veriyordu Apple?
Sonradan bu alımın neden yapıldığına dair analizler yağmaya başladı. Mesela Wired dergisi, bu satınalmanın iPad'den beri Apple'ın yaptığı en iyi şey olduğunu yazıyordu. Mashable, satınalmanın sadece kulaklıklar için değil, esas Beats'in müzik yayın sistemi için olduğunu belirtiyordu. MacWorld dergisi de farklı düşünmüyordu.
Anlaşılan Apple kendi geleceğinin hiç değilse bir bölümünü müzik edüstrisinde görmeye devam ediyor, o yüzden de eğlence sektörünün bu bölümüne yatırım yapmayı sürdürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder