4 Haziran 2013 Salı

Bugünkü yazım: Başbakan sokağı anladı, yaptığı bilinçli tercih

Başbakan konuştukça konuşuyor, pek çok kişi de bu konuşmalara bakıp 'Başbakan İstanbul'da yaşananları hala anlamadı' diyor. Ben öyle düşünmüyorum. Bir kere Türkiye'nin başbakanından söz ediyoruz. 'Anlamadı' demek tepeden bakmak ve küçümsemek. Öte yandan neden şu ihtimal akla gelmiyor: Ya anladıysa ve buna rağmen böyle davranıyorsa, yani bir stratejisi varsa? Bana soracak olursanız Başbakan Erdoğan, gelecek yılın seçimlerinin ve olası referandumunun kampanyasına 1 Haziran 2013 itibarıyla başladı.

7 yorum:

  1. Başbakan tabii ki herşeyi anlıyor. demeçleriyle bilinçli olarak olayları küçültme çabası içinde. Ayrıca protestoları CHP'ye mal etmek de bir tür taktik. Halk bana karşı kendiliğinden ayaklandı diyemeyeceği için CHP'yi hedef gösteriyor. Bence seçim kampanyasını başlatan tek kişi RTE de değil. Gül de yaptığı daha sağduyulu açıklamalarla ikinci dönem cumhurbaşkanlığına göz kırpıyor.

    YanıtlaSil
  2. Ama bunlari yaptikca, olaya taktik taktik yaklasinca cok komik oluyor! Ayrica anlamadi diyenler onu kucumsemiyor, anlasin istiyor, o ise bir basbakan olarak halkini ha demeye kucumsuyor

    YanıtlaSil
  3. Sayın Berkan, Başbakanın bir stratejisi olduğu belli. Bu stratejinin uluslararası boyutu var mıdır sizce?

    YanıtlaSil
  4. yazının sonunda geçen duvar yazısını ben farklı hatırlıyorum: "ne darbe, ne şeriat, saygı" olmalı doğrusu.

    YanıtlaSil
  5. başbakan istanbul'da ve türkiye genelinde yaşananları ne yazık ki "anlamıyor". bu, tüm yaşananlar çerçevesinde şuurunu kaybetmiş bir şekilde açıklamalar yaptığı veya seçimlere yönelik bir stratejiyi uygulamadığı anlamına gelmiyor elbette. ancak, kendisinin yürütmeyi seçtiği mevcut siyaset tarzının, dün az kalsın olduğu gibi yeni bir madımak doğurabileceği gerçeğini içselleştiremediğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. başbakan istanbul'da ve türkiye genelinde yaşananları ne yazık ki "anlamıyor". bu, tüm yaşananlar çerçevesinde şuurunu kaybetmiş bir şekilde açıklamalar yaptığı veya seçimlere yönelik bir stratejiyi uygulamadığı anlamına gelmiyor elbette. ancak, kendisinin yürütmeyi seçtiği mevcut siyaset tarzının, dün az kalsın olduğu gibi yeni bir madımak doğurabileceği gerçeğini içselleştiremediğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil