10 Mayıs 2013 Cuma

Bu dünyada güzel şeyler de yapılıyor... Çok etkileyici...

David Foster Wallace için her yerde 'dahi yazar' deniyor. Birkaç kez yazdığı romanları okumaya teşebbüs etmiş ve hiçbir zaman bitirememiş biriyim. Ama birkaç yıl önce, Washington D.C.'de bir kitapçıda tam da kasanın önünde sıramı beklerken DFW'nin minicik bir kitabı orada duruyordu, elime aldım. Sıra bana gelene kadar da okudum. Meğer okuduğum şey, DFW'nin şu pek bir meşhur mezuniyet konuşması olan 'This is Water'mış... Bugüne kadar o konuşmayı kaç kişiye gönderdim, o kitabı kaç kişiye hediye ettim, ben bile hatırlamıyorum. Geçen gün, Amerika'da birisinin DFW'nin gerçek bir kült klasiği haline gelen This is Water metnini film yaptığını gördüm, o anda diğer milyonlarca kişi gibi ben de YouTube'da filmi izledim ve çok etkilendim. (Az önce kontrol ettiğimde filmi YouTube'da neredeyse 2.5 milyon kişi izlemişti. Çok etkileyici.) Tam burada filmi paylaşayım diyordum, bu sabah AdWeek dergisini tararken filmin yapımcısı ve yönetmeniyle yapılmış bir de söyleşi gördüm. Film yukarıda, onu izleyin zaten ama bence bu söyleşiyi de kaçırmayın...  Mertaklıları DFW'nin orijinal konuşmasını da elbette YouTube'dan izleyebilir, onun linki de bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder